هدف‌گذاری تولید 8 تن زیتون در سال  از باغ موقوفه 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تولید 8 تن زیتون در سال  از باغ موقوفه هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۶۸۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹ - 25July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «مختار کرمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از وظایف اصلی اوقاف اجرای نیت‌های خیر واقفان از طریق رساندن شایسته موقوفات به درآمدزایی با روش های به روز و بهرورانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  با اشاره به اینکه به همین دلیل موقوفات شاخص و دارای قابلیت تولید و سرمایه گذاری در سطح استان و شهرستان طارم شناسایی شد، عنوان کرد: طرح‌های تولید محور با استفاده از دانش روز و افراد متخصص در موقوفه زنده یادان «محمدرضا و رباب روحانی» که جزو فرهیختگان و فرهنگیان شهرستان طارم بودند اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود زمین مناسب کشاورزی به مساحت پنج هکتار که جزو وقفیات این دو واقف ارجمند است از سال گذشته احداث باغ زیتون در این موقوفه کلید خورد، افزود: با گرفتن مجوز بهره‌برداری آب به میزان یک لیتر بر ثانیه مقدمات شروع طرح آماده شد. 

کرمی با اشاره به اینکه در ادامه با بهسازی و تکمیل چاه آب در اراضی وقفی  پایین دست و اجرای خط انتقال آب به زمین اصلی، چاله کنی برای غرس نهال زیتون به تعداد یک هزار  اصله آغاز شد، عنوان کرد: در مرحله بعد با خرید لوله و اتصالات اجرای شبکه آبیاری قطره ای ، احداث استخر تامین و ذخیره آب  یک هزار و 600 مترمربعی نیز آغاز و در حال پیگیری بوده و  پس از یک سال شروع اقدامات به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی رسیده است. 

وی افزود: تمامی اعتبار 20 میلیارد ریالی هزینه شده در این طرح از محل عواید موقوفات شهرستان طارم تامین و پرداخت شده است . 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه برآورد کل اعتبار مورد نیاز 33 میلیارد ریال است، بیان کرد: تاکنون  ریالی از نهادها دولتی و خصوصی حمایت و مساعدتی انجام نشده است. 

وی خاطر نشان کرد:انشاالله با به ثمر رسیدن این طرح تولیدی و کشاورزی برای 20 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد. 

گفتنی است، شهرستان طارم ۲۶۷ موقوفه ، ۲۱ امامزاده و ۱۴۰ مسجد و مکان مذهبی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها